Wednesday 17 December 2014

RESEPI : Begedil Daging MUdah

Salam & HOLLA LIFE

hihi...xtaw kenapa x update
xde citer kot
padahal semalam kemarin
bos ak xmasuk pon
slalu xde cite pon ak bebel gak
ye la...bebel pasal xde idea..cliche nauuuu!
ok arini nak cite mlm td uat bihun sup
tapi yg ni spesial nak bagi resepi begedil
ni version aku taw
org lain ak xtaw le
Lets check it out!

Bahan2 :

- Kentang (dipotong nipis)
- Daging cincang
- Daun sup daun bawang (dicincang)
- Telur

Cara :

1. Goreng kentang (aku prefer goreng than rebus) hingga masak & toskan
2. Goreng daging cincang. Tambahkan garam/perasa, blackpaper
3. Dalam bekas masukkan 1 & 2, masukkan jugak Daun sup daun bawang
4. Perasakan.
5. Bentukkan. aku malas. so aku bulat2 kan aje
6. Pukul telur dan sedia utk dgoreng dlm minyak panas

Aku terlupa nk snap gambo step by step. so layan ni ye

ni yang aku dah siap bulat2kan
tengok le daun sup daun bawang aku
kasau kasau..hihi

ni masa nak goreng
kena salut telur dulu

ni rupe kejadian
walaupun hodoh
tapi sedap baq ang!
makan panas2 pon yummeh!


actually aku uat begedil ni nak lawankan dgn bihun sup. tapi pou2 kata die makan gitu je...x pandai mkn ngn bihun sup..pon bolehhhhhh!sedap weh....try la

sampai sini dulu
Daaaa...XoXo


No comments:

Post a Comment