Thursday 4 December 2014

Pasar Malam sekitar IPOH (ni yang aku taw le...)

salam n Holla LIFE

ni nak simpan kat sini
pasar2 malam sekitar kawasan jajahan aku
maknanye yg aku taw le...
yg aku akan pegi...biasanya la
ataupun yg dekat2 ngn area jajahan aku walaupun ak xpenah pg

ni bukan SATU ipoh ye....
hihi...yg aku taw je OK
o lebih pada yg aku pg
sebagai reminder tok aku sendiri

ISNIN : Ipoh Jaya
SELASA : Taman Perpaduan/ Bandar Baru Medan (pasar malam cina depan TESO hyper)
RABU : Rapat Setia
KHAMIS : Silibin
JUMAAT : Pekan Razaki
SABTU : Taman Anda/ Bercham Raya/ Soon Choon
AHAD : Medan Gopeng/ Desa Aman/ Taman Cempaka

tak laaa sume aku pegi pon
N actually banyak g pasar malam
Area TASEK/KLEBANG sume tuuuuuuuuuu
tapi ak x letak la sbb ak x familiar AREA tu kannnnnnnnnnn

yang paling kerappppppp aku pegi hari SELASA kat tmn perpaduan
asal selasa nk p pasar malam walaupunnnnnnnnnnnnnnnnn
taw dah sume yg dibeli tu pppfffttttttttttttt
RM pon melayang cpt..tapi slalu gak pg
ak xtaw la kot ak yg xtaw ape yg sdp ape yg so so o pe yg takleh beli kan
pastu JUMAAT, ni jarangggggggggg sgt,
kl ak pg pon sbb nk beli LAKSAM or NASI KERABU
sbb xbesar pon pasa mlm pekan razaki tu
macam kat TC tu ak rase ak pnh pg skali je kot (wpun bertahun dok TC)
tu pon teman nani beli buah
pasa mlm kecik amatttttttttt..hihi
RABU kat rapat SETIA pon best!
dulu dok TC rajin g.
tapi since da dok BERCHAM ni mmg x gigih rasanye nak pg.
tapi ade kala moodddddddddd cantik ak p jugak
dasarrrrrrr sgt kan aku ni!haha!

ni ak sebenarnnye nak story ak p pasa mlm SELASA aritu
adoyai mmg x luck le
semuaaaaaaaaaaa ak beli FAIL
x ikut piawaian tekak ak
n FYI tekak ak ni boleh telan ape je taw....
bila x boleh telan kira blh pcaya la........
hahhaha...tapi xjugak kan....
ni kajian ak bersama org sekeliling aku jeeeeeeeee
org lainnnnnn aku x taw.haha
ni survey x rasmi jeeeeeeeee

mlm tu ak beli cucuk2 ade la 5batang kot (RM1.20x4 +RM1x1) =RM5.80
*** aduhaiiiiii keras kejung la abg kakak..........dah sejuk kan.mmg spoil

pastu nasi kerabu + ayam merah (sbb ayam bakar hbs) RM6 sbb law standard RM4.50..tambahan tok ayam merah tu la kot. + aku beli jugak laksam RM2.50 = RM8.50
*** nasi keras (selalu ak rasa OK je) n laksam hampunnnnn masin amat!

laksa buyung RM2.50x2 = RM5..jgn berani nk ngata aku ek..ni laksa pou2 ngn kakak.ak blanja kakak sbb ak tetbe beik aty
*** ni ak x lalu terus..bau belacan menusuk hidung, rasaaaaaaaaa apetah lagi kannnnnnnnnn..ppfftttttttt

Nasi ayam rm4.50 utk paan
*** paan kata OK...testimoni paan ni ak x pki sgt sbb die janji NASI & BANYAK je ok sgt dahhhhhhhhhhhh.hihi.tapi ok la kot kan.

TOTAL aku perabih mlm 2 (byk ni je sbb hujan turun lebat tibe2) RM23.80
aku xhabis pusing sbb ujan.
ak beli je la xde 2nd ke 3rd round pon........
tapi sume ak beli engecewakan ANAK tekak aku...
hurrmmmmmmmmmm...xpela rezeki peniaga2 tu
cuma aku harap pasni klu ak beli dpt la peniaga ikhlas
sajikan makanan yg ade rasa n sdp

n3 tanpa gambar.wpun ak nakkkkkkkk sgt boh gamba
tapi sbb mood sume mcm phirana waktu aku balik tu
jadinye.xsempat le nk tahan2 depa
lagipon kpala otak ak da toing2 sbb kn ujan masa tu

k la....till we meet again
tgu next n3 ya
daaa...XoXo







No comments:

Post a Comment