Wednesday 3 December 2014

Rentak......kembali

salam n holla LIFE,

seperti yg dah aku canangkan hujung n3 semalam
ak da mula keep track ngan keje2 ak kat uma tu........
keje2 ak 2 lbh pada keje meMASAK le....
especially meMASAK pada wwwaktu padi DINIhari
yg mana ak lagi suke bermalas malasan kat atas katil
ambik moodddddd nk bgn n sesiap p keje
MAKlumleeeeeee ak masuk ofis 8am.
so as early as 730am (paling lewat 740am) aku da kene pg keje
maksudnye kereta bergerak ye, bkn br nk kua uma ke, nk btl side miror ke hape ek
kl ak terlewat 740 camtu mmg gile gigih ak kena pecuttt
biasanya ak elakkan sbb tayar kreta aku mmg BAD gile
sobsobsobsobsob aku blm ade duit nk tukar
then aku akan smpi ofis on time
JUST on time..kl 730am tu sempat le beli bekfes
law 740am ko pecuttttt  camne pun JANGAN mimpi singgah mana2
kebulur pon REDHA le masuk ofis punch kad OK


So pagi tadi aku bangun 615am...
ni sbb terkejut ALARM
then mcm ok je mood terus bangun
TERingat yg ak de defross daging (dari balik keje semalam...ko MAMPU)
cpt2 le cek..ak kan beli daging ni ritu sbb gile ngidam....
alhamdulillah, rezeki aku lagi.....so potong2
then pikir nak masak ape...cehhhhh!
hahaha....pikir tu antara nk goreng kunyit cabai bawang atau masak kicap JE pon
atlast ak decide masak KICAP....so rebus2 daging tumbuk2 sume benda alah pepagi buta n siap!
tapi kann...sbb ak ptong daging lambat kot aku siap masak bagai 710am...
padahal 615am ak bangun tuuuu cukuuupppppppppp awal dah tu
lagi BEST.lps setel masak (dlm7am) baru ak notice, aku LUPA masak NASI!
ko rasa?????????????frust tonggeng dah aku smpi thp redha jer la
drama sangat....padahal beli je la kan nasi..
tapi mision aku bwk bekal ni sbb xnk kelua ofis..kan panas hujan x menentu skang
so KALAU ak kn beli nasi means MISSION ak x achieve la kannnn?
d saat terAKHIR, tup nasi masak jugak!bunyi je tup tendang kat rice cooker
ak cpt2 gigih ambik bekas n isi nasi...tawakal harap nasi ok2 je la smpi LUNCH
pagi takpe.....ak da bedal LAKSAM sambil masak (ni en3 lain,,,pasar malam)
lunchbox ak pon mmg 2 compartment.so nasi n lauk skali.
buh nasi n lauk trus tutup!
hihi....tadi da selamattttt pon bedal!

Cuma baju ak blm lagi blh mesen
sbb payah sket samnungan AIR die
kemas uma pon so so
malas lagi
cuma masak pagi je la da OK 2hari i
hope berpanjangan......jimat katakau!

k la till da next n3
LoVe....XoXo

No comments:

Post a Comment