Sunday 4 October 2015

RESEPI : Sambal Udang

Salam & Holla LIFE.

Dedulu kan......
Aku mmg x reti langsung masak sambal
Sebab utama, sbnry dulu ak mcm x in dgn menu sambal2 ni.
Time flies.ak pon berubah. Ha ha
Tapi kan, ikut kajian aku
Sambal akn jadi sedap
Bila kita guna bawang blender.
Kalau x x menjadi sgt.
Aku la tapi.....korang xpert pki ape pon jadi kan
Ye ke tidak? Haha.
Maksud ak utk dpt sambal yg sedap
Plus texture yg cantik.
And ak xsuka sambal oily2 ni.
X reti makan. Betul ni. X tipu.
Wpun akak gems, tp I x suka ye oily2

Bahan2 :
500g udang segar
4sb bawang blender
2sb cili blender
1 biji bawang besar (potong bulat)
Minyak masak
Perasa


Cara2 :
1. Panaskan minyak
2. Masukkan bawang blender. Sampai naik bau
3. Masukkan cili blender. Kacau sehingga cili masak/garing
4. Masukkan udang dan bawang besar. Masak dalam 5 minit atau udang masak penuh.
5. Perasakan
6. Tutup api. Sedia utk dihidangkan.


Aku masak jarang sangatttt guna garam
Aku pki maggi cukup rasa.
K...cube lah.
Till we meet again.
Love...XoXo....

sambal udang
merah je. tp x pedas.

No comments:

Post a Comment