Thursday 19 November 2015

RESEPI : Stew Ayam

Salam & Holla LIFE
Ni resepi ala2 stew taw
Cuma kurang pekat
Sbb aku x letak tepung gandum
And kayu manis lada hitam semua x letak
Sebab pou2 ni bila pelik2 die x mkn.
So aku buat ala2 sup.

Kalau x, silap2 aku kena buat lauk lain.
Resepi ni aku parking sini
Untuk mudahkan aku rujuk nanti
Jgn ade yg kecam hakak pulak
"ni bkn stew" "stew rasa x mcm ni" or else

Semua resepi dlm blog ni utk rujukan ak
And hasil masakan mengikut selera sendiri

Bahan2:
1/2ekor ayam
3inci halia (potong mancis)
1biji tomato (potong 4)
2biji ubi kentang (potong dadu)
8ketul meatballs (aku suka brand Tesco)
1biji bawang besar (dimayang)
2ketul kiub ayam (aku suka Knorr)
2sb kicap (aku pakai kicap manis cap kipas udang)

Cara2:
1. Bawang, halia, ubi kentang, sup bunjut dibiar mendidih
2. Masukkan ayam dan kiub ayam
3. Masukkan tomato dan kicap
4. Renihkan. Setelah ayam masak, masukkan meatballs.
5. Biar seketika. Perasakan.

*pastikan periuk ditutup semasa merenih

meatball cap TESCO ye
ramai pulak yg ingat homemade
"stew"kan dlm periuk tanah


nak cuba boleh cuba ok

till we meet again
Love..XoXo

No comments:

Post a Comment