Wednesday 23 September 2015

RESEPI : Sup Sayur Campur Fucuk Goreng

Salam & Holla LIFE

Ni nak park 1 lagi resepi
Jgn nak jaki sgt
aku Pannnng karang
Ni mkn panas2 sedap.
Musim x sihat ritu
tu aku buat ni
makan gitu je pon dah sedap
makan ngan nasi lagi sedap!

rupa x cantik.
tapi sedap baq angggg
puji sendiri. kesah pulak?
Bahan2
Bawang besar (mayang kasar)
Kobis bunga
kacang peas
Tomato (belah 6)
carrot
Ubi kentang (belah 6)
Fucuk goreng
Kiub ayam
Sup bunjut
Daun sup

Cara2:
1) bawang, Carrot, ubi kentang, sup bunjut, kiub ayam dan tomato (4 belah)didihkan dgn air
2) ubi dan carrot dh lembut masukkan kobis bunga kacang peas dan tomato (lg 2 belah)
3) didihkan seketika. Tutup api
4) Masukkan fucuk goreng dan daun sup.
5) Sedia untuk dihidangkan.

aku mmg x pandai masak
tapi sebabkan aku n pou2 suka makan ulang2
jadi lbh jimat la masak
sambil tu boleh ak jampi2 sikit
bagi die diam setempat
muahahahhaha.
ikat perut die
fuuhhhhh fuhhhhhh fuhhhhhh ak jampi

tapikan....bila ak ikhlas masak insyaallah sedap
kalau mood spoil mmg x sedap
walaupun menu bodoh2
walaupun lauk yg berjuta kali dah ak masak sedap
mood memberi effect pada masakan aku
korang acanerrrrr?
opsss...engkorang kekaya, makan lua.
kan kan kannnnnnn

k la, 
Till we meet again
Love...XoXo

No comments:

Post a Comment