Saturday 22 February 2014

my abah.....behind the scene

Salam Sabtu semua...to yg baca my blog ni xkira la yg suke k haters ke..TQ so much for support :)en3 2day nak tacing2 sket coz da 2 3 days draft in mind and now ambik masa sket sementara bos xde n i x blk lunch...so dis is my story..... :) We are from a very happy family (for me)....i have a father with 2 mothers....14 siblings (only 12 alive)...abah dulu pegawai polis...ibu cikgu n mak pulak surirumah....family kami ni kira antara yg berpengaruh la....maklumlah duduk pon pekan kcik je...ibu pulak mmg jenis senator,,,org kampung mana x knal ibu..hehe..lagipun ibu dulu meniaga...ape yg aku nak fokuskan ttg ABAH.... aku sgt manja dgn abah...walaupun ak bukan yg bongsu..dlm kami ramai2 anak yg feveret (yg abah byk tanggung n bg material) aku n sorang adika ku ayoi..aku puteri n die putera....masa ak skolah dulu xpnah ak xde duit...duit ratus2 dlm tgn..maklum la skolah asrama...mmg org sume taw ak anak orang ade2,,,ak col je, abah sampai la dgn duit...ak ckp nk beli itu ini..trus abah bg...ak ni pulak suka tgk duit byk2...mmg ak ni advance la dr sume kwn2....brg2 ak mesti jd perhatian,,,maklumle ak kan suke yg attaracting...dr jauh udah blh nampak...penuh bahagia zaman skolahku wpun aku menempuh 3thn dlm kedukaan...huhu balik pada abah,,,,die bkn jns yg caring directly pasal pelajaran kami ke ape ke....n ade la ceertain2 things yg uat adik bradik lain xsuka dgn abah...yeee ak akui kat ci yg depa xsuka abah....tp 2 kan abah kite,,,siapapun di x patut la kan korang uat mcm 2..ak mmg x layak nk ckp ape sbb xbjaya mcm korang...nk bjaya pada korang mesti ad duit ribu2...tp ape la guna korang duit byk tp paling muka tgk abah sendiri....sdh nk nangis ak masa abah col bgtaw cerita die p ofis anak die 2 tapi anak die paling muka n blah tgal die kat dalam 2....hinanya die rasa... last month aku ade ambik cuti 1 ari...abah n ibu anta ak balik ipoh...masa 2 kami ckp pasal nasib...hdup ni kan nasib....dulu abah dah bg semua utk anak2 sampai kami semua graduatee xde yg x graduate pon...tp bila abah dah pencen mcm ni 1sen pon anak x constantly bg...wlu pon dpa income bulan2 puluh2 ribu....aku yg gaji bersih xsmpi ribu ni niat ikhlas ad nk bg, tp ak pon bln2 mtk tlg mereka...ya allah nasib aku...nasib abah.... Anak berjaya semua tapi kesian dkt abah......Ya Allah ampunkalah dos abahku, peliharalah dia dr api nrakamu...sesungguhnya hanya doa yg mampu aku titipkan kerna ak insanmu yg blm sempurna kejayaan dunianya...ameen #yasayangabahsangatsangat

No comments:

Post a Comment